Veilig naar de fysiotherapeut. Dat doe je zo.

Beste patient,

We zijn weer open voor het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan je gewend bent. Zo maken we in eerste instantie afspraken op afstand, via de telefoon of een videoverbinding. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen. Als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we het even uit. Als het voor jouw zorg noodzakelijk is, en het ook veilig en verantwoord kan, plannen we wel een behandeling in de praktijk.

Ben je teruggekomen van vakantie uit een oranje of rood risicogebied? Dan moet je 14 dagen thuis blijven. In die periode kun je niet worden behandeld in de praktijk. Wel via een telefonisch of videoconsult.

Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de hygiëneregels:

• Geen handen schudden

• Neem je eigen badhanddoek en mondkapje mee. We kunnen je vragen om het mondkapje te gebruiken.

• Desinfecteer je handen bij binnenkomst.

• 1 persoon per fysiotherapeut

• Hoest en nies in je elleboog

• Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten

• Bij griep of andere luchtwegklachten kom je niet, ook niet als iemand bij jou thuis deze klachten heeft.

• Wij doen de deuren voor je open en dicht

• Kom maximaal 5 min van tevoren, wacht buiten, je wordt opgehaald.

Als het nodig is, maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Mogelijk vragen we jou ook om een mondkapje te dragen. In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen: jouw fysiotherapeut vertelt je welke fysiotherapeutische zorg mogelijk is. We vertrouwen erop dat je begrip hebt voor de maatregelen.

Met vriendelijke groet,

Het team van Fysiotherapie Marco Polo